
Baju, baju - zwiedzanie Krakowa
W piątek uczniowie klas trzecich pojechali na wycieczkę do Krakowa.
Podróż w czasie rozpoczęli pod Barbakanem. Zanim przeszli przez Bramę Floriańską nastąpiła „koronacja” młodych pogromców legend. Wędrując dalej odkrywali tajemnice i legendy związane z najstarszymi zabytkami Rynku Głównego. Następnie przeszli pod Pałac Biskupów Krakowskich i wspominali św. Jana Pawła II. Dalej spacerkiem Plantami udali się na Wawel, gdzie zwiedzali Katedrę, a w niej krypty królewskie i Dzwon Zygmunta. Następnie, przemierzając Wzgórze Wawelskie, mali turyści dowiedzieli się m.in. kto założył Kraków, gdzie mieszkali i bawili się królowie, jak uciszono słynną gadatliwą głowę wawelską i kto zwyciężył smoka.
U stóp grodu Kraka pod Smoczą Jamą robili zdjęcia i kupowali pamiątki.
Na zakończenie wyruszyli w godzinny rejs statkiem “ Viktoria Sobieski”.
Wychowawczynie klas III .

Na początku czerwca do naszej szkoły dotarły wyniki XI Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego dla Dzieci "Bezpiecznie na wsi mamy - od 30 lat z KRUS wypadkom zapobiegamy"
Gratulujemy serdecznie i zachęcamy uczniów do udziału w kolejnych edycjach tego konkursu.

LEKCJA HISTORII -D-DAY
W ramach współpracy między przedmiotowej ksiądz Sebastian Nocoń pasjonat historii
XX wieku, przygotował dla uczniów żywą lekcje historii w oparciu o eksponaty militarne z okresu II wojny światowej. Celem tej lekcji było przybliżenie uczniom trzech ważnych wydarzeń w których, brali również udział Polacy i swoją heroiczną postawą przyczynili się do zwycięstwa – Lądowanie w Normandii, Bitwy o Monte Cassino i Powstania Warszawskiego.
Uczestnikom spotkania zostały przybliżone ważne fakty oraz daty. Duże zainteresowanie wzbudziło umundurowanie i uzbrojenie żołnierza polskiego i amerykańskiego,
ekwipunek i wyposażenie używane podczas zmagań wojennych. Najwięcej emocji wzbudził pokaz broni i sprzętu bojowego oraz zasady funkcjonowania żołnierza na froncie.
Żywe lekcje historii są procesem odtwarzania przeszłości, w której historia staje się dotykalna dla uczniów.
Bardzo dziękujemy księdzu Sebastianowi za tak pasjonującą i ciekawą lekcję historii.
Więcej zdjęć do obejrzenia w galerii.
Zapraszamy.
[Tekst: Beata Zapała]
PROGRAM PIRLS W NASZEJ SZKOLE
W dniu 09.06 2021 r. w naszej Szkole odbyło się Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu w ramach Międzynarodowego Programu PIRLS.
Program PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) jest koordynowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych – IEA. Badanie jest przeprowadzane co 5 lat, a jego założenia i wskaźniki używane są w określaniu celów rozwoju edukacji. W poprzednim badaniu, które miało miejsce w 2016 r. Polska znalazła się w światowej czołówce pod względem osiągnięć w czytaniu. Zajęła 6. miejsce na arenie międzynarodowej, na 50 krajów biorących udział w badaniu PIRLS.
W tym roku nasza Szkoła znalazła się w grupie 150 szkół podstawowych z całej Polski wytypowanych do udziału w Programie. W badaniu uczestniczyli uczniowie klas czwartych, którzy bardzo ambitnie i z dużym zaangażowaniem przystąpili do testów. Dziękujemy Im za tak wzorową postawę i życzymy dobrych wyników, które poznamy dopiero jesienią.
Zapraszamy do odwiedzenia galerii i obejrzenia zdjęć.