
16. marca obchodzony jest międzynarodowy Dzień Pandy Wielkiej
• Gatunku, który jeszcze niespełna 50 lat temu był skrajnie zagrożony wyginięciem.
• Z tej okazji klasa IVb zaprosiła nas do wspólnego świętowania.
- quiz przyrodniczy i mini gierki, które odbywać się będą pod okiem naszej Patronki Marii Konopnickiej – zapraszamy d o Kącika Pandy, na parterze,
- malowanie twarzy,
- wróżenie po chińsku.



* Tego dnia prowadziliśmy też zbiórkę funduszy na rzecz gatunków zagrożonych wyginięciem – zebrane pieniądze przekażemy na konto WWF Polska, organizacji, która wspiera ochronę zagrożonych gatunków ( wilka, sóweczki, foki szarej, rysia, pantery śnieżnej, niedźwiedzia, morświna i tygrysa)
Liczy się każdy – nawet drobny pieniążek, który wrzucimy do skarbonki!
Wielu wielbicieli przyrody przygotowało się na czwartek, wolontariusze z klasy 4 odwiedzili wszystkich, a chętni uczniowie mogli przyłączyć się do akcji.

Wielu wielbicieli przyrody przygotowało się na czwartek, wolontariusze z klasy 4 odwiedzili wszystkich, a chętni uczniowie mogli przyłączyć się do akcji.

Pandomaniacy - Klasa 4b wraz z Wychowawczynią
Zapraszamy do naszej Galerii i na szkolnego facebooka
Zapraszamy do naszej Galerii i na szkolnego facebooka
Starocie - czyli szkolne muzeum na wesoło
Klasa VIIIB z Wychowawcą zorganizowała w naszej szkole w poniedziałek 6. marca Dzień Staroci.
Każda klasa na ten dzień losowała swoje zadanie. W stroje z jakiej epoki się przebierze. Barwne lata 80-te? Szalone lata dwudzieste? Czemu nie? sami zobaczcie w naszej fotorelacji.


Przewodniczkami i przewodnikami dla uczniów I-III byli ósmoklasiści. Opowiadali o wyeksponowanych dawnych narzędziach domowych na wsi, pieniądzach z okresu PRL, kilkudziesięcioletnich aparatach, dokumentach z czasów zaborów, dawnych narzędziach pisarskich, kalkulatorach i innych przedmiotach które pamiętały młodość naszych dziadków i rodziców.
To był bardzo ciekawy i pouczający dzień dla dzieci i dla dorosłych.
Serdecznie dziękujemy Wszystkim, którzy zechcieli udostępnić uczniom ZPS swoje stare rodzinne skarby.
Serdecznie dziękujemy Wszystkim, którzy zechcieli udostępnić uczniom ZPS swoje stare rodzinne skarby.
Eko projekt: "Szary papier rozkładamy i pogodę zaczynamy!"
Przedszkolna grupa Smerfy bioraca udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym "W tekturowym świecie dobrze bawić się będziecie" zrealizowała kolejne zadanie z użyciem ekologicznych materiałów plastycznych.
Nosiło ono tytuł "Szary papier rozkładamy i pogodę zaczynamy!"
Praca przedszkolaków polegała na przygotowaniu i uzupełnieniu diagramu do obserwacji marcowej pogody.
Dzieci z ogromnym zaangażowaniem włączyły się w to zadanie, a przysłowie "W marcu jak w garncu" dodatkowo wzbudziło pozytywne emocje ;-)
Efekt końcowy grupowej pracy "Smerfów" został przez Panią Kasię zaprezentowany organizatorom ogólnopolskiego projektu. Okazało się, że nasza realizacja tak bardzo się spodobała, że została nagrodzona wirtualnymi pomocami dydaktycznymi do wspólnej zabawy i rozwiązywania zadań.
Przed nami kolejne ciekawe i inspirujące zadania z "tekturowego świata"...
.jpg)


Małe Sówki hodują rośliny

W ramach działań ekologicznych, jakie prowadzi nasze przedszkole, maluszki zorganizowały w swojej sali „Wiosenny kącik przyrody”. Dzieci, przy niewielkiej pomocy przygotowały warsztat pracy potrzebny do założenia hodowli: ziemię, nasiona i wodę. Dzięki temu wiedzą już, co potrzebne jest roślinom do wzrostu.
Maluszki z ogromnym zaangażowaniem wykonywały wszystkie prace obiecując systematycznie podlewać przedszkolny ogródek.



Naszą tablicę przyozdobiły piękne, wiosenne krokusy.
Trzecioklasiści w Filharmonii Krakowskiej
W dniu 9 marca uczniowie klas trzecich razem ze swoimi wychowawczyniami i osobami towarzyszącymi
(Rodzicami ,Babciami, Ciociami) byli na wieczornym koncercie z cyklu MUSICA ARS AMANDA
pt. ,,MUZYCZNE PODRÓŻE PO EUROPIE - Witaj Polsko!”

(Rodzicami ,Babciami, Ciociami) byli na wieczornym koncercie z cyklu MUSICA ARS AMANDA
pt. ,,MUZYCZNE PODRÓŻE PO EUROPIE - Witaj Polsko!”

Dla dzieci było to pierwsze spotkanie z muzyką wykonywaną na żywo w murach Filharmonii Krakowskiej. Bohaterem tego wieczoru była orkiestra smyczkowa. Skład koncertowy stanowiły skrzypce, altówki,
wiolonczelei kontrabas. Instrumenty te mają podobne brzmienie,dzięki czemu prezentowani
kompozytorzy uzyskalispoistość brzmienia, a te walory zostały wykorzystane podczas koncertu.

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej pod dyrekcją Anny Sułkowskiej-Migoń wykonała utwory Andrzeja Panufnika, Mieczysława Karłowicza, Henryka Mikołaja Góreckiego i Wojciecha Kilara. Na zakończenie koncertu zabrzmiał utwór Wojciecha Kilara ,,Orawa” emanujący muzyką podhalańską, który zrobił największe wrażenie na słuchaczach.
Nasz udział w koncercie pokazał uczniom jak wielki wpływ na nasze emocje ma muzyka grana na żywo.
wiolonczelei kontrabas. Instrumenty te mają podobne brzmienie,dzięki czemu prezentowani
kompozytorzy uzyskalispoistość brzmienia, a te walory zostały wykorzystane podczas koncertu.

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej pod dyrekcją Anny Sułkowskiej-Migoń wykonała utwory Andrzeja Panufnika, Mieczysława Karłowicza, Henryka Mikołaja Góreckiego i Wojciecha Kilara. Na zakończenie koncertu zabrzmiał utwór Wojciecha Kilara ,,Orawa” emanujący muzyką podhalańską, który zrobił największe wrażenie na słuchaczach.
Nasz udział w koncercie pokazał uczniom jak wielki wpływ na nasze emocje ma muzyka grana na żywo.